1) Štruktúra |
Výučba sa skladá z lekcií. Lekcie sú rozdelené na tieto
podlekcie:
- nácvik hmatov
- nácvik častých slov
- nácvik vetných úsekov
- nácvik súvislého textu
Každá podlekcia obsahuje jednu či viacero
snímok. Snímkou rozumieme text zobrazený ako predlohu pre písanie, ktorú
je nutné opísať naraz.
|
|
2) Texty |
Texty sú metodicky spracované Ing. J.
Sehnalovou, lektorkou strojopisu, a sú založené na frekvenčných výskumoch.
Postup umožňuje účelné zvládnutie klávesnice hmatovou metódou. Pri výučbe
možno použiť aj vlastné texty.
|
|
3) Prstoklad |
Prstoklad nasledujúceho znaku je slovne
zobrazený v informačnom paneli v hornej časti obrazovky. Zároveň možno
navoliť zobrazenie klávesnice, na ktorej sa znázorní aj prstoklad očakávaného
znaku.
|
|
4) Prostredie |
Pomocou voľby parametrov si možno vytvoriť prostredie.
Možno nastaviť tieto parametre:
- klávesnicu
- metronóm
- farby
- písmo
- zvukové znamenia
- opravu chýb
- archiváciu
- klasifikáciu
- iné parametre
Prostredie a výsledky doterajšieho priebehu
výučby sa zachovávajú do nasledujúcej výučby.
|
|
5) Užívatelia |
Program na jednom počítači môže používať
neobmedzený počet užívateľov. Každému užívateľovi je založený vlastný
profil, do ktorého sa postupne ukladajú výsledky výučby a zvolené prostredie.
Tento súbor umožňuje ľubovoľné individuálne pokračovanie vo výučbe bez
prítomnosti učiteľa. Každý užívateľ má zároveň archivačný súbor, v ktorom
sú zaznamenané napísané texty vrátane vyhodnotenia.
|
|
6) Precvičovanie |
Výučba sa uskutočňuje postupne podľa snímok
v poradí jednotlivých lekcií a podlekcií. Na precvičovanie slúžia tieto
možnosti:
- opakovanie predchádzajúcej snímky
- písanie snímky z chybných slov predchádzajúcej snímky
- vlastný text
- navolenie ľubovoľnej lekcie
- navolenie ľubovoľnej podlekcie
|
|
7) Metronóm |
Súčasťou zvoleného prostredia je i voľba
taktovania pre písanie textu podľa vlastného tempa. Toto taktovanie umožňuje
návyk rytmického písania, čo zaručuje i väčšiu presnosť.
|
|
8) Chyby |
Preklepy sa automaticky zisťujú a uskutočňuje
sa ich zvukové i vizuálne označenie. Reakcie na chybu možno nastaviť na
dva režimy. Buď chybu ignorujeme a pokračujeme v písaní alebo je nutné
urobiť okamžitú opravu vymazania chybného znaku a napísanie správneho
znaku.
|
|
9) Vyhodnotenie |
V priebehu výučby sa automaticky vykonáva
vyhodnocovanie presnosti a rýchlosti písania. Tieto výsledky sa zobrazujú
po uskutočnení každej snímky. Súčasťou výsledku je i orientačná známka.
Vyhodnotenie je podľa metodiky MŠMT.
|
|
10) Ovládanie |
Program má jednoduché ovládanie pomocou
menu, myši a kľúčových klávesov, na ktoré ste zvyknutí z iných programov
pod Windows.
|
nahor |